Δύο στρατιωτικοί χάρτες που είχαν εκδοθεί από τις υπερδυνάμεις έχουν τα νησιά στην εθνική επικράτεια και τα αναφέρουν με το όνομά τους

Χάρτες-φωτιά αποδεικνύουν περίτρανα ότι τα Ιμια είναι ελληνικά, την ώρα που η Τουρκία «θερμαίνει» επικίνδυνα τα νερά του Αιγαίου με ενέργειες που ανά πάσα στιγμή μπορούν να προκαλέσουν κρίση ανάλογη αυτής των Ιμίων.

Η Αγκυρα αμφισβητεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των νησιών μας με διαφόρους τρόπους και ταυτόχρονα καλλιεργεί την πολεμική ρητορική. Ολα αυτά γίνονται με τις ΗΠΑ και τη Ρωσία να παίζουν το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου, ενώ στο παρελθόν έχουν πάρει σαφή θέση υπέρ της ελληνικότητας των Ιμίων!

Αλλά και οι ελληνικές κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων δεν έχουν επιδείξει «εθνική» γραμμή απέναντι στην Τουρκία, φροντίζοντας να εκμεταλλευτούν συγκυρίες και καταστάσεις για τη δημιουργία ερεισμάτων στις μεγάλες δυνάμεις.

Η κυβέρνηση Σημίτη φρόντισε να «γκριζάρει» την περιοχή των Ιμίων με τους χειρισμούς της τον Ιανουάριο του 1996, ενώ η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο Κύπριος ΥΠΕΞ της περιόδου 2003, εμπόδισε την κατοχύρωση ΑΟΖ στο Καστελόριζο, στη συμφωνία που υπήρξε μεταξύ Λευκωσίας και Καΐρου για την οριοθέτηση των ΑΟΖ τους. Η Σούδα, για παράδειγμα, είναι ένα μεγάλο «όπλο» στα χέρια της Ελλάδας προκειμένου να αναγκάσει τις ΗΠΑ να τηρήσουν θετική στάση στα κυριαρχικά μας δικαιώματα στο Αιγαίο έναντι των αξιώσεων της Τουρκίας, ενώ διαχρονικά οι σχέσεις της χώρας μας με τη Ρωσία ήταν καλές, αλλά…

Κι όμως, ΗΠΑ και Ρωσία με χάρτες που έχουν εκδώσει παλαιότερα αποδέχονται πλήρως τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στο Αιγαίο, στη βάση της Συνθήκης της Λωζάννης του 1923, της Συνθήκης των Παρισίων του 1947 και βεβαίως του Δικαίου της Θάλασσας. Ολες τις συνθήκες αυτές το καθεστώς Ερντογάν τις αμφισβητεί, θεωρώντας πως μπορεί να έχει δικαιώματα στα Ιμια, στην Καλόλιμνο, στο Φαρμακονήσι, στη Λεβίθα και σε μια σειρά άλλα ελληνικά νησιά.

Σύμφωνα με τον τέως δήμαρχο Καλυμνίων Δημήτρη Διακομιχάλη, οι χάρτες που έχουν εκδώσει παλαιότερα οι Ενοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ και της Ρωσίας εκθέτουν τις δύο δυνάμεις στην πολιτική ανοχή που δείχνουν στην Τουρκία και βεβαίως εκθέτουν τις ελληνικές κυβερνήσεις που δεν αξιοποιούν το βαρύ αυτό «όπλο». Συγκεκριμένα, ο χάρτης του ρωσικού ναυτικού με αριθμό 32208 και κλίμακα 1:275.000, που εκδόθηκε το 1974, αποτελεί πραγματικά ιστορικό ντοκουμέντο.
Είναι αποκαλυπτικός, γιατί διακρίνεται το κεντρικό υποβρύχιο καλώδιο που έχουν ποντίσει οι Τούρκοι ανατολικότερα των Ιμίων να διέρχεται εντός της ζώνης των τριών μιλίων από τις ακτές της Μικράς Ασίας.
Αναφέρουν μάλιστα τα Ιμια με το ελληνικό τους όνομα. Σημειώνεται πως όλα τα νησιά που βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των τριών μιλίων από τις τουρκικές ακτές είναι ελληνικά.

Στον δε αμερικανικό χάρτη που εκδόθηκε το 1950, δύο χρόνια μετά την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων με την Ελλάδα, τα Ιμια αναφέρονται με την ελληνική ονομασία τους «Νήσοι Λίμνια».
Κάτω μάλιστα από την ονομασία αναγράφεται η λέξη «Greece», σε αντίθεση με την κοντινή τουρκική βραχονησίδα «Cavus», που στον χάρτη τη συνοδεύει η λέξη «Turkey». Ο εν λόγω χάρτης έχει αριθμό 54418 και κλίμακα 1:45.000. Επισημαίνεται ότι οι ναυτικοί χάρτες τελούν υπό την αιγίδα του Διεθνούς Υδρογραφικού Οργανισμού, που εδρεύει στο Μονακό και έχει 65 κράτη-μέλη, μεταξύ των οποίων την Ελλάδα και την Τουρκία.

Βάσει των κανονισμών του οργανισμού, κάθε κράτος-μέλος έχει δικαίωμα να εκδίδει και να διανέμει ναυτικούς χάρτες για οποιαδήποτε περιοχή της υδρογείου, σε συνεργασία με το παράκτιο κράτος του οποίου απεικονίζονται στον χάρτη οι εν λόγω περιοχές.

Πάνω, ο ρωσικός χάρτης, που εκδόθηκε το 1974. Κάτω, ο αμερικανικός χάρτης, που εκδόθηκε το 1950, δύο χρόνια μετά την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα

dhk_0810_009_cmyk

Με οπλισμένα F-16 κλιμακώνουν τις προκλήσεις τους στο Αιγαίο οι Τούρκοι

Δύο χαρακτηριστικά στην προκλητικότητα που επιδεικνύουν οι Τούρκοι στο Αιγαίο το τελευταίο διάστημα συνιστούν ποιοτική αναβάθμιση και προκαλούν ανησυχία στην πολιτική και τη στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας:
Το πρώτο είναι η δραματική αύξηση των οπλισμένων μαχητικών που εισέρχονται παράνομα στο FIR Αθηνών και παραβιάζουν τον εθνικό εναέριο χώρο. Το δεύτερο είναι ότι οι Τούρκοι χειριστές προβαίνουν σε επικίνδυνους ελιγμούς, που μπορούν να προκαλέσουν… ατύχημα. Είναι κάτι που έχουν επισημάνει δημόσια ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος αλλά και ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς.

Προκύπτει, ωστόσο, κυρίως από τα στοιχεία της τουρκικής δραστηριότητας στο Αιγαίο που καταγράφουν τα ελληνικά ραντάρ και τις μαρτυρίες των Ελλήνων χειριστών. Την Τετάρτη, οπότε πολλά πλοία του Στόλου είχαν συγκεντρωθεί στη Ρόδο για να πραγματοποιήσουν την επόμενη ημέρα αποβατική άσκηση στο πλαίσιο του «Παρμενίων», μπήκαν στο Αιγαίο συνολικά 32 F-16 της Τουρκίας. Από αυτά, τα 18 ήταν οπλισμένα. Αριθμός ασυνήθιστα μεγάλος. Την περασμένη Πέμπτη, επίσης, μπήκαν στο Αιγαίο οχτώ τουρκικά F-16, από τα οποία τα έξι έφεραν όπλα. Σε άλλες μάλιστα περιπτώσεις έχει καταγραφεί 100% οπλισμός στα αεροσκάφη της Τουρκίας που παραβίασαν τον εθνικό εναέριο χώρο.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι οι Τούρκοι χειριστές εμφανίζονται, είτε λόγω της απειρίας τους (σ.σ.: δεν διαθέτουν και πολλούς έμπειρους μετά το πογκρόμ διώξεων στις Ενοπλες Δυνάμεις από τον Ταγίπ Ερντογάν) είτε λόγω του «τσαμπουκά» που θέλουν να δείξουν, να κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς, ανεβάζει κατακόρυφα τις πιθανότητες ενός ατυχήματος. Την περασμένη Τετάρτη μάλιστα τουρκικά μαχητικά με φωτομηχανές επιχείρησαν να φτάσουν σε μία πτήση αλά Ηλιάκη στην Κρήτη για να καταγράψουν τις θέσεις των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων S-300 και τις αεροπορικές βάσεις του νησιού. Η αντίδραση των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας ήταν άμεση και σαφής, κάτι που αντιλήφθηκαν οι Τούρκοι χειριστές. Σύμφωνα με πηγές του ΓΕΑ, ωστόσο, τέτοιου είδους περιστατικά καταδεικνύουν πως η Αγκυρα είναι απρόβλεπτη και πολύ επικίνδυνη.

 

Πηγή: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ