ΤΑΣΟΣ ΜΙΣΟΥΡΑΣ – Η άλλη όψη του θεάματος

Γεννημένος  στη  Λάρισσα  το  1963, ζεί  και  εργάζεται  στην  Αθήνα

thumbnail

Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (1981-1986) και συνέχισε τις σπουδές του στην Ecole des Beaux-Arts (1987-1991) στο Παρίσι.

Έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές (Αίθουσα Τέχνης Αθηνών 1991, 1995, Τερρακόττα Θεσσαλονίκη 1996, Fondation L’Estree Ropraz Κοζάνη 1997) και έχει πάρει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις. Είναι μέλος του ΕΕΤΕ.

_S050021_copy-737-600-320-80

Αυτό που κάνει ενδιαφέρουσα τη ζωγραφική του Τάσου Μισούρα είναι η αναστάτωση που προκαλεί κάθε του έργο, συνδυάζοντας το ονειρικό, το ουτοπικό, το συμβολικό, το τρισδιάστατο και το δισδιάστατο, ογκώδεις μορφές και επίπεδες επιφάνειες,  προκαλώντας το βλέμμα του θεατή και υποδηλώνοντας πως η ζωγραφική του δεν είναι ούτε η απεικόνιση της πραγματικότητας ούτε μια ονειρική οπτασία, αλλά ένας οπτικός και νοητικός μηχανισμός που κατασκευάζει εικόνες όχι για να γοητεύει ή να αιχμαλωτίζει, αλλά για να αναστατώνει.

152

Ο κριτικός τέχνης Philippe Dagen γράφει για τον Τάσο Μισούρα:

“ Ο Μισούρας ανήκει σε αυτό που πρέπει στο εξής να ονομάσουμε ζωγραφική «σύμφωνα με τον κινηματογράφο» ή «σύμφωνα με την τηλεόραση». Σε όλη τη διάρκεια του εικοστού αιώνα, θεωρητικοί και κριτικοί ανήγγειλαν το θάνατο της απαρχαιωμένης από τις μηχανικές εικόνες ζωγραφικής. Βιβλία ολόκληρα γράφτηκαν σχετικά με αυτό. Στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, ο συλλογισμός αυτός αποκαλύπτεται ιδιαίτερα βραχύς και αφελής. Όχι μόνο επειδή υπάρχουν ακόμη τόσο πολλοί ζωγράφοι, αλλά επειδή τα έργα τους –κυρίως τα καλύτερα από αυτά– αποδεικνύονται κριτικά μέσα σπάνιας αποτελεσματικότητας.

114 (1)

Αδιάφορα για κάθε οικονομική απαίτηση, απαλλαγμένα από κάθε λογική αποδοτικότητας, δίχως να επιδιώκουν την επιδοκιμασία του πλήθους, αντιπαραθέτουν αποφασιστικά τις ιδιαιτερότητές τους στη γενική οικονομία και, συνεπώς, στη σημερινή τάξη πραγμάτων. Αποτελούν ό,τι απέμεινε από την οπτική ελευθερία –άρα και από την ελευθερία της σκέψης– σε μια κοινωνία ολοένα πιο ομοιόμορφη και διαμορφωμένη από την «αγορά» και την κατανάλωση προϊόντων που φτιάχτηκαν για να αρέσουν και να ξεχαστούν. Να γιατί ζωγράφοι όπως ο Μισούρας είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητοι.”

b25-500x749

Η γκαλερί Ευριπίδη φιλοξενεί τη νέα έκθεση ζωγραφικής του Τάσου Μισούρα, με τίτλο “Fluid Frames”, η οποία χαρακτηρίζεται από την πολυσημία των εικόνων και τους αλληγορικούς συμβολισμούς της, που συνυπάρχουν με τρόπο αριστοτεχνικό.  Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 19 Φεβρουαρίου 2017. | Πληροφορίες: 210 3615909, www.evripides-art.gr

Σχόλια

σχόλια